Z powodu problemów z nielicencjonowanymi produktami do waporyzacji w USA, Apple usuwa aplikacje do waporyzacji z App Store. Rozporządzenie dotyczy łącznie ponad 180 aplikacji. Nowi użytkownicy w przyszłości nie będą już w stanie obsługiwać swoich waporyzatorów za pośrednictwem iPhone’a.
Ogłoszenie Apple, że wprowadzi zakaz stosowania wszelkich aplikacji związanych z waporyzatorami w App Store, wywołuje poruszenie w branży konopi indyjskich i producentów waporyzatorów. Jak można przeczytać w raporcie medialnym, grupa rozpoczęła już w połowie listopada usuwanie wszystkich odpowiednich aplikacji z oferty.
Powodem takiej decyzji są obawy o zdrowie podczas waporyzacji, w szczególności rosnąca liczba zgonów wśród młodzieży i młodych dorosłych w USA. Tam, częściowo nielicencjonowane wkłady z E-Liquidami do waporyzacji doprowadziły do licznych chorób płuc – z częściowo niszczycielskimi konsekwencjami dla chorych, o czym możesz przeczytać TUTAJ
Mówi się również, że Apple chce, aby App Store poprzez wyeliminowanie aplikacji do waporyzacji stał się „wiarygodnym i wartym zaufania miejscem”, zwłaszcza dla młodych ludzi. Decyzja dotyczy nie tylko aplikacji zajmujących się tematyką waporyzacji, ale także programów obsługujących e-papierosy czy waporyzatory. Oprócz firm takich jak Pax, dotyczy to również niemieckiego producenta waporyzatorów Storz & Bickel, ponieważ umożliwia on łatwą obsługę wielu urządzeń za pomocą aplikacji.
Oświadczenie Storz & Bickel
Na stronie na Facebooku niemiecka firma wskazuje, że użytkownicy telefonów iPhone nie będą już mogli pobrać aplikację Storz & Bickel z App Store od piątku, 22 listopada 2019 roku. Dotyczy to tylko nowych użytkowników. Jeśli aplikacja jest już zainstalowana na telefonie komórkowym, można z niej nadal korzystać. Niemniej jednak aktualizacje aplikacji lub urządzeń dla systemu iOS nie są na razie dostępne.
Aplikacja może być używana do konfigurowania ustawień temperatury dla urządzeń Crafty i Crafty+. Aplikacja Volcano Hybrid oferuje dodatkowe funkcje, które nie mają decydującego wpływu na wydajność urządzenia. Storz & Bickel doradza wszystkim klientom, aby w razie problemów kontaktowali się bezpośrednio z Apple. Ponadto pozostaną w kontakcie z grupą i będą pracować nad innymi sposobami rozwiązania problemu.