Kanada ma nadwyżkę produkcji konopi indyjskich. Z kolei w takich krajach jak Niemcy, gdzie medyczna marihuana jest legalna, zawsze jej brakuje. W pierwszej połowie tego roku z Kanady do Niemiec wysłano tylko 2.498 kilogramów konopi medycznych.
Według doniesień medialnych, obecnie w Kanadzie występuje nadwyżka produkcji konopi indyjskich, która w sierpniu bieżącego roku wyniosła 389.059 kilogramów. W tym samym miesiącu sprzedano tylko 12.917 kilogramów konopi.
Nadmiar marihuany: Kwiaty i olej z konopi indyjskich
W Kanadzie jest nie tylko nadwyżka kwiatów konopi indyjskich, ale także oleju z marihuany. W sierpniu było 155.128 litrów, z czego sprzedano tylko 11.705 litrów.
Według raportu, dane pochodzą od kanadyjskiego rządu. Wygląda na to, że kraj ten produkuje więcej marihuany niż konsumuje i że legalny rynek marihuany jest mniejszy od kanadyjskich firm i inwestorów.
Trudności w eksporcie konopi indyjskich
Pacjenci medycznej marihuany w Europie korzystaliby z nadwyżek konopi indyjskich, ponieważ w takich krajach jak Niemcy cały czas jej brakuje w aptekach. Jednakże wywóz do Niemiec wiąże się z trudnościami. Musiałoby to najpierw zostać zatwierdzone przez niemiecką Federalną Agencję Bundesopiumstelle.
W 2018 roku do Niemiec wpuszczono jedynie 3.722 kilogramy konopi medycznych. Następnie w pierwszej połowie 2019 roku dostarczono 2.498 kilogramów. Nie jest jasne, co Kanada robi teraz z nadmiarem marihuany.
Chociaż konopie indyjskie mogą być przechowywane przez dłuższy okres czasu, zawartość THC maleje wraz z jego upływem. Jednak nadwyżka powinna spowodować spadek cen.
Nadpodaż w USA
Kanada nie jest jedynym krajem, który zmaga się z nadwyżką konopi indyjskich. W lipcu tego roku ogłoszono już, że stan Oregon w USA utknął na poziomie 45.000 kilogramów konopi. Tutaj cena spadła poniżej 5 dolarów amerykańskich za gram. Ponadto w stanie Kalifornia w Stanach Zjednoczonych również występuje nadwyżka konopi indyjskich.
Szczególnie problematyczne jest to, że eksport międzypaństwowy nie jest dozwolony. Adam J. Smith, założyciel i dyrektor Craft Cannabis Alliance z siedzibą w Oregonie, chce teraz egzekwować prawo eksportowe.
Deklarowanym celem jest, aby marihuana mogła być transportowana pomiędzy stanami i krajami do 2021 roku.